۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۲۷

شعر خیام نیشابوری شعار پوستر فیلم «جاودانگی» شد

شعر خیام نیشابوری شعار پوستر فیلم «جاودانگی» شد

از پوستر فیلم سینمایی «جاودانگی» به کارگردانی مهدی فرد قادری و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی با شعری از خیام نیشابوری رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراحل فنی فیلم سینمایی «جاودانگی» تمام شده و هم اکنون آماده اکران است. در طراحی پوستر این فیلم از اشعار خیام نیشابوری بهره گرفته شده است.

طراح گرافیک این پوستر علیرضا نصرتی بوده و حسن نوزادیان تصویرسازی آن را انجام داده است.

به گفته علیرضا نصرتی، با توجه به فضا و نوع خاص روایت فیلم و از آنجایی که تنها لوکیشن «جاودانگی» قطار است در نتیجه قطار به عنوان شخصیت اصلی پوستر در نظر گرفته شده است.

همچنین مهدی فردقادری کارگردان در مورد شعر خیام که در پوستر فیلم سینمایی «جاودانگی» استفاده شده است، گفت: شاید به نظر بیاید اساس این فیلم بر مبنای ریاضیات بوده که به طور قطع اشتباه نیست، اما مهمتر از آن مفهوم کلی فیلم است که با اشکال ریاضی برای مخاطب تعریف می شود و بی شک برگرفته از شعرهای خیام است.

تمام اتفاقات «جاودانگی» که اولین اثر سینمایی فرد قادری است در شبی بارانی در قطار رُخ می دهد و در تکامل فیلم های کوتاه پلان-سکانس «تناوب»، «دایره‌های معکوس» و «ماجرای یک شب بارانی» ساخته شده است.

آنا نعمتی، فقیه سلطانی، علیرضا استادی، مارال فرجاد، سودابه بیضایی، اتابک نادری، رویا فلاحی، میثاق زارع، امیرحسین شریعتمداری، علی ابدالی، مهسا کامیابی، یاسر جعفری، آرمان‌ آریانسب، فرزاد صبارو، سهیل برخورداری، امید منصور فلاح، بیتا عالمی، امید شاه مرادی، دنیا مستعلمی، محمدرضا برادران، فرید شهریاری، عسل رمضانی و منوچهر علیپور از جمله بازیگران فیلم سینمایی «جاودانگی» هستند.

کد خبر 3605763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha